Сингъл Степ партнира на Синелибри

10 силно препоръчителни филма от 2010 насам
октомври 3, 2018
Baringa тича за Сингъл Степ
октомври 16, 2018

Синелибри с мото "Любов между редовете"

За първа година ние от Сингъл Степ се присъединяваме към филмов фестивал и то под мотото "Любов между редовете". Това е фестивалът CineLibri и първата ни съвместна инициатива с тях е партньорство за прожекциите на 3 филма от програмата им, която продължава от 10 до 24 октомври 2018 в София и страната.

Филмите са "Неподчинение", "Колет" и "Щастливият принц" и историите им олицетворяват не само мотото на фестивала, но и същността на фондацията ни.

Колет

Сидони Габриел Колет е млада жена със селски произход, която се омъжва за харизматичен парижанин с доминантен характер. Действието се развива в зората на модерната епоха. Колет показва на какво е способна една жена, за да избегне контрола на своя съпруг и да заяви себе си като творец. В главната роля е Кийра Найтли, а филмът се базира на действителен случай.

Неподчинение

В "Неподчинение" една жена се връща обратно в общността, която я е отхвърлила десетилетие по-рано заради „греховно” влечение. Но страстта се завихря отново, а зрителят става свидетел на блестящо кинематографично изследване на границите на вярата и сексуалността. След смъртта на отчуждения си баща равин Ронит (Рейчъл Уайз) се завръща от Ню Йорк в ортодоксалното еврейско общество в Северен Лондон. Това е мястото, където е отраснала. Още с пристигането си тя предизвиква полемики заради интереса си към Ести (Рейчъл Макадамс), нейна приятелка от детинство.

Щастливият принц

„Животът е прекалено важен, за да говорим сериозно за него”, казва един от най-бележитите драматурзи на късновикторианската епоха. През 1895 г. Оскар Уайлд е осъден на две години каторжен труд за непристойно поведение и хомосексуализъм. След излизането си от затвора се установява в Париж, където се препитава с оскъдна помощ от семейството си. Рупърт Евърет разказва неразказаната история за последните, трагични дни от живота на Уайлд – човек, който наблюдава собственото си поражение от иронична дистанция и се отнася към трудностите, застрашаващи живота му, с хумор и безпристрастие.