fbpx

Сингъл Степ партнира на Синелибри

10 силно препоръчителни филма от 2010 насам
03.10.2018
Baringa тича за Сингъл Степ
16.10.2018
10 силно препоръчителни филма от 2010 насам
03.10.2018
Baringa тича за Сингъл Степ
16.10.2018

Синелибри с мото "Любов между редовете"

За първа година ние от Сингъл Степ се присъединяваме към филмов фестивал и то под мотото "Любов между редовете". Това е фестивалът CineLibri и първата ни съвместна инициатива с тях е партньорство за прожекциите на 3 филма от програмата им, която продължава от 10 до 24 октомври 2018 в София и страната.

Филмите са "Неподчинение", "Колет" и "Щастливият принц" и историите им олицетворяват не само мотото на фестивала, но и същността на фондацията ни.

Колет

Сидони Габриел Колет е млада жена със селски произход, която се омъжва за харизматичен парижанин с доминантен характер. Действието се развива в зората на модерната епоха. Колет показва на какво е способна една жена, за да избегне контрола на своя съпруг и да заяви себе си като творец. В главната роля е Кийра Найтли, а филмът се базира на действителен случай.

Неподчинение

В "Неподчинение" една жена се връща обратно в общността, която я е отхвърлила десетилетие по-рано заради „греховно” влечение. Но страстта се завихря отново, а зрителят става свидетел на блестящо кинематографично изследване на границите на вярата и сексуалността. След смъртта на отчуждения си баща равин Ронит (Рейчъл Уайз) се завръща от Ню Йорк в ортодоксалното еврейско общество в Северен Лондон. Това е мястото, където е отраснала. Още с пристигането си тя предизвиква полемики заради интереса си към Ести (Рейчъл Макадамс), нейна приятелка от детинство.

Щастливият принц

„Животът е прекалено важен, за да говорим сериозно за него”, казва един от най-бележитите драматурзи на късновикторианската епоха. През 1895 г. Оскар Уайлд е осъден на две години каторжен труд за непристойно поведение и хомосексуализъм. След излизането си от затвора се установява в Париж, където се препитава с оскъдна помощ от семейството си. Рупърт Евърет разказва неразказаната история за последните, трагични дни от живота на Уайлд – човек, който наблюдава собственото си поражение от иронична дистанция и се отнася към трудностите, застрашаващи живота му, с хумор и безпристрастие.